Jesusbilde.m. sol.

«Han var i Guds skikkelse og så det ikke som et rov å være Gud lik, men ga avkall på sitt eget, tok på seg tjenerskikkelse   og ble mennesker lik.
Da han sto fram som menneske fornedret han seg selv og ble lydig til døden, ja, døden på korset.
Derfor har også Gud opphøyd ham til det høyeste og gitt ham navnet over alle navn. I Jesu navn skal derfor hvert kne bøye seg, i himmelen, på jorden og under jorden, og hver tunge skal bekjenne at Jesus Kristus er Herre til Gud Faders ære!»
(Fil.2,6-11.)Folkemengde 1.

blue_divider

 Svein Granerud svarer på spørsmålet:
Hva betyr Jesus for deg?

Jeg vokste opp i et hjem hvor jeg lærte om Jesus fra jeg var liten. På søndagsskolen ble jeg kjent med Bibelens fortellinger om Jesus.   På skolen hadde vi bibelhistorie, hvor vi lærte enda mer fra Bibelen. Jeg lærte å be til Jesus, og at vi kan komme til ham med alle ting. Jeg har ingen omvendelseshistorie, men barnetroen på Jesus gled ganske rolig over til en trygg voksentro.  Når jeg ber, er det fortsatt slik at jeg som oftest sier «Kjære Jesus …». Viktigst er å vite at Jesus sonet min skyld da han døde på korset. Det er derfor jeg kan få komme til ham hver dag og be om syndenes forlatelse. Syndenes forlatelse er det eneste jeg ikke kan være foruten når jeg en gang skal møte Gud. At Jesus stod opp fra de døde, betyr at også jeg ser håp i møte med døden.  Svein Granerud 1-Når Jesus sier «Se, jeg er med dere alle dager …», er det godt å vite at det gjelder meg.  Når Jesus sier «Kom til meg, dere som bærer tunge byrder», er også det et ord som jeg trenger, rett som det er.
Svein Granerud er prest og misjonsleder i Normisjon.