Kjære Gud!
De sier det skal være så godt å bli gammel. Jo, jeg har det bra. Det indre driv, som jeg ofte har følt som en slavedriver, er mye svakere.
Men Herre, hva med fortiden? Den er en plage nesten hver dag. Jeg har gode minner og gjort mange nyttige erfaringer. Men du vet jo at jeg har gjort og sagt mye galt. Ja, syndene fra fortiden er mange og detSpaserstok 1.te plager meg. Jeg vet ikke min arme råd. Ba jeg for lite? Angret jeg ikke rett og nok? Og så var det så mange anledninger til å gjøre godt og til å vitne om deg jeg ikke benyttet. Du vet jo også at jeg ikke har holdt ditt bud om å elske deg av hele mitt hjerte og av hele min sjel og av all min forstand. Heller ikke har jeg elsket min neste som meg selv. Nei, alderdommen er slett ikke bare god.

Mitt kjære barn!
Først må jeg minne deg om det jeg så ofte har sagt deg, at jeg elsker deg som du er. Men så skjønner jeg ikke helt hva du mener.
Når jeg ser på ditt liv kjære barn, fra du så dagens lys til i dag, ser jeg et fullkomment og hellig liv. Det er ikke noe ved deg som ikke er helt etter min vilje. Du har i alle ting levd godt og rett.
Mitt kjære barn. Hvil deg nå i min nåde, den er tiltenkt deg. Jeg venter på deg der framme. Da skal vi ha ett felleskap du og jeg som vi ikke fikk her. Velkommen hjem.

hjerte
«Jeg, jeg er den som utsletter dine lovbrudd for min skyld, og dine synder minnes jeg ikke.»
Jes.43,25.
«Jeg stryker bort dine lovbrudd som en tåke og dine synder som en sky – «
Jes.44,22.
«Dagen etter ser han Jesus komme gående mot seg, og han sier: «Se, Guds lam, som bærer bort verdens synd!»
Joh.1.29. (uthevet av meg)
«Han som ikke visste av synd, har han gjort til synd for oss, for at vi i ham skulle få Guds rettferdighet.» (Uthevet av meg)
2.kor.5,21.
«Men ufortjent og av hans nåde blir de kjent rettferdige, frikjøpt i Kristus Jesus.» (Uthevet av meg)
Rom,3,24.

«Alle de som Far gir meg, kommer til meg, og den som kommer til meg, vil jeg aldri støte bort.»
Joh.6,37.

Ren og rettferdig, himmelen verdig Er jeg i verden Frelser alt nu. Ordet forkynner at mine synder
Kommer han aldri mere i hu. Å, jeg er frelst og salig fordi Sønnen har gjort meg virkelig fri! Fri ifra nøden Dommen og døden. Amen, halleluja.
Hele sangen finner du i Salmeboka.nr. 352 eller på Google.